Аналітичний звіт

практичного психолога

Томинобалківського ЗПЗСО

Толмач Діни Іванівни

за 2020-2021 н.р.

Робота практичного психолога  проводиться відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України (наказ МОН України від 03.05.99 № 127, Закону України «Про освіту» від 23.05.91 , Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 № 651; наказу Міністерства освіти і науки України від 07.06.01 № 439 «Про внесення змін про положення про психологічну службу системи освіти України»), наказу Міністерства освіти і науки України № 649 від 10.11.05 «Про проведення інформаційно-освітніх заходів у навчальних закладах з питань запобігання торгівлі людьми», Типового положення про центри практичної психології і соціальної роботи (наказ Міністерства освіти і науки України від 14.08.00 № 38), плану роботи школи та індивідуального плану роботи практичного психолога на 2020/2021 навчальний рік.

І. Аналіз основних напрямків роботи.

Головна функція психологічної служби закладу – проектування та організація середовища, яке сприяло б розвитку особистості, її здібностей, забезпечила б  умови для повного розкриття потенціалу дитини.  Тому свою роботу планую на основі вивчення запиту закладу освіти, урахування власної професійної кваліфікації і на основі вивчення пріоритетних напрямків:

- ознайомлення і вивчення педагогічного, учнівського та батьківського колективів;

- робота з дітьми «групи ризику»;

- соціально-психологічний супровід дітей підліткового віку;

- профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, захворювань на СНІД, злочинності серед неповнолітніх;

- розвиток особистої зрілості та соціальної компетентності школярів;

- співпраця з педагогами та батьками.

Проблема, над якою працювала  психологічна служба у 2020-2021 н.р.:  «Формування самоосвітньої компетентності учнів закладу засобами ігротерапії»

Завдання:

1. Формування соціально прийнятного та активного стилю життя;

2. Тренування уваги, спокою та терпіння;

3. Розвиток співчуття, поваги та толерантного ставлення учнів один до одного;

4.  Сприяти розвитку дитини власної гідності, самоповаги.

Виходячи з цього, психологічна служба працювала над проблемою особистісного зросту та соціалізації учасників навчального процесу. Для цього психологічною службою школи на протязі року була проведена робота з учнями, працівниками, батьками, адміністрацією навчального закладу в наступних напрямках: психодіагностична робота, консультаційна робота, корекційно-відновлювальна та розвивальна робота, психологічна просвіта, навчальна діяльність, організаційно-методична робота, зв’язки з громадськістю.

 

 

1.2. Діагностичні дослідження.

Учні: -        З учнями 1 класу проведена діагностика психологічної готовності першокласників до шкільного навчання (Методика психолого-прогностичного скринінгу  О.Єкжанова) також проведено анкетування батьків першокласників.

-         Був здійснений контроль за адаптацією учнів 5 класу до нових умов навчання: дослідження мікроклімату у класному колективі, діагностика рівня адаптації. (Методики: Соціометрія Дж. Морено, Опитувальник «Мій клас» , Тест шкільної тривожності Філіпса).

-         Проведено діагностування  учнів 9 класу на визначення мотиваційної готовності  до профільного навчання, а також учнів 11 класу  на дослідження типу темпераменту (Методика «Тип темпераменту» Айзенко, Анкета «Профіль»)

За результатами діагностування  1 класу було встановлено наступне:

- більшість учнів мають середній рівень логічного мислення, зорової пам’яті та уваги;

- 7 учнів мають низький показник.

Тому з учнями «групи ризику» 1 класу була проведена корекційно - розвивальна робота за програмою «Острів знань».

Організація адаптаційного періоду в 5 класі.

- Складання психолого-педагогічної характеристики класного колективу: визначення «лідерів» та «аутсайдерів».

- Під час спостережень було виявлено деяке зниження адаптації учнів до нових умов навчальної діяльності та шкільного життя. Причинами можуть бути невстигання дітей з окремих предметів.

-Було виявлено досить слабку згуртованість учнів класу. Тому було проведено корекційну роботу з дітьми направлену на згуртування класного колективу.

 За результатами діагностування  учнів 9 класу та 11 класів  було встановлено наступне:

-         Більшість учнів 9 класу обрали пріоритетним напрямком профілю: інформатику

-         2 учні 11 класу (інтроверти із підвищ. шк. нейротизму), 2 учні – екстраверти із низькою шкалою нейротизму), та 1 учень – (екстраверт із підвищеною шкалою нейротизму). Дані дослідження допомагають додатково, більш достеменно зрозуміти нервову діяльність учнів та направити і допомогти їм під час визначення  вибору майбутньої професії.

         1.3. Консультативна робота.

Протягом семестру проводилась консультативна робота з учнями, батьками, педагогами. Кількість наданих консультацій : учням – 28 (Основні проблеми звернення: психологічні особливості міжособистісних стосунків, гендерні взаємини, підвищення самооцінки та впевненості у собі, формування емоційно-вольової сфери, взаємини у сім’ї, улагодження конфліктних питань, профілактика порушень навчальної дисципліни, запобігання психологічного тиску серед однолітків та витіснення агресивної поведінки); батькам – 15 (психологічні особливості дитини на різних етапах розвитку особистості, проблема «батьки й діти», формування позитивних рис характеру, профілактика порушень навчальної дисципліни. ); вчителям – 10 (особливості взаємин у класному колективі, особливості поведінки та неуспішності учнів, організація роботи з колективом, з окремими учнями, профілактика пропусків уроків без поважних причин).

Здійснювались  консультації під час карантину для всіх учасників освітнього процесу в телефонному та онлайн режимі (за запитом).

1.4. Організаційно-методична робота: Відповідно до листа МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти У країни» розроблені нові зразки ведення документації:

Перспективний план роботи практичного психолога;

Журнал практичного психолога;

Облік проведення корекційних занять;

Протоколи індивідуальної психологічної діагностики;

Протоколи групової психологічної діагностики;

Протоколи індивідуальних психологічних консультацій.

В години організаційно-методичної роботи відбувається підготовка практичного психолога до корекційно-розвиткової роботи, обробка результатів діагностик, розробка інформаційних буклетів, методичних рекомендацій для батьків, вихователів. Систематично відбувається розповсюдження психологічних матеріалів (брошури, інформаційні повідомлення, рекомендації) по класам відповідно до проблем та запитів.

Психологом школи підібрані методичні матеріали, розроблені пам’ятки для батьків та вчителів: першокласників,  п’ятикласників.

Доповнюються  папки методичного матеріалу, до яких входять профілактична робота (тютюнопаління, обізнаність з проблеми ВІЛ/СНІДу), превентивне виховання, розробки занять для учнів початкових класів.

1.5. Профілактична та просвітницька робота.

Просвітницька робота психолога та соціального педагога проводилась з учнями, батьками та педагогами.

Розвиваючі заняття з розвитку мислення, уваги, уяви, пам'яті (1 - 4кл.)

Заняття з профілактики торгівлі людьми (5 – 9 кл.)

Бесіда з учнями про жорстокість, насильство.

Бесіда про алкоголізм та куріння ( 8 – 9 кл.)

Бесіда з учнями про правила поведінки на уроках ( 1 – 4 кл.)

Бесіди з учнями «групи ризику» про правопорушення, жорстокість, паління.

Проведено корекційно-розвиваючі заняття за програмою «Острів знань» (1 кл)

Бесіда «Нікотинова залежність підлітків» ( 8-9 кл.)

Тренінг «Життя – найвища цінність» (9кл.)

Групове консультування учнів «Насильство в сім’ї,  як себе захистити» ( 7 – 9)

Проведено загальношкільні заходи до Дня толерантності у закладі (початкові к)

Перегляд відеоролику «Ми проти насильства над дітьми» ( 5-9 кл.)

Перегляд презентації «Торгівля людьми» (старшокласники)

З батьками школярів проводилися виступи на батьківських зборах «Адаптація учнів 1 та 5 класів».

2. Участь у реалізації національних, державних та регіональних програм, експериментальній роботі.  Психологічна служба бере участь у реалізації:

- Законів «Про охорону дитинства» та  «Про обов’язкову загальну середню освіту»;

- Програми протидії торгівлі людьми;

- Програми профілактики правопорушень, рецидивної злочинності та злочинів, скоєних неповнолітніми;

- Загальнодержавної програми профілактики жорстокого поводження з дітьми та насильства в родинах;

3. На час карантинів  мною був складений індивідуальний план роботи.

Відповідно до складеного плану я здійснювала самоосвіту,   підвищувала рівень професійної майстерності, переглядала вебінари на платформах На Урок та Всеосвіта. Опрацьовано: статі з фахових видань та роботи досвіду вчених, психологів у періодичному друці та в інтернет сайтах, журнали, методичну літературу, нормативну базу.

Впорядковано ділову документації за березень - травень  2021р.

Виготовлено дидактичний, наочний, стимульний матеріал:

Виготовлення дидактичної гри: «Хто Я!».

Виготовлення дидактичної гри: «Лото тварини».

Створення дидактичних ігор: «Права дитини» та «Світ професій».

Виготовлення карток для проведення розвиткових занять в 1-4 класах.

За період карантину поновила матеріалами папки «Булінг», «Психологічний супровід учнів 1 класу», «Профорієнтація».

Робота з батьками проводилася через спільну групу в мережі Viber.  Були проведенні такі форми роботи:

Консультації : «Короновірус і психіка дитини», «Як учити з дитиною уроки без стресу та криків»,«Як говорити з дітьми про епідемію»,  «Психологічні поради батькам, як адаптувати дитину до навчання в умовах карантину», «Як розвивати свою дитину та зробити її щасливою: поради батькам»,  «Як зробити спілкування з дитиною приємним і для себе, і для дитини».

Висвітлення профілактичної інформації з тем: адаптації дітей до умов карантину, вплив інформації про короно вірус на психіку дитини, як не піддатися загальній паніці в умовах пандемії.

  психології.

4Аналіз труднощів та ускладнень у роботі. Слабкі сторони

Нерозуміння батьками учнів проблем та труднощів, бачення в своїй дитині «ідола», безмежна довіра дитині, гіперопіка над дітьми, небажання співпрацювати та дослуховуватись до педагогічних та психологічних порад.

5Перспективи розвитку на 2021– 2022 рік, основні завдання:

подальше вивчення правової бази та її застосування  при здійсненні соціально-правового патронажу;

надання соціальної та психологічної допомоги кожному учневі незалежно від його можливостей та здібностей;

впровадження соціально-педагогічної та психологічної просвіти батьків;

формування у підлітків відповідальної поведінки, самоорганізації та самоконтролю;

сприяння повноцінному особистісному та інтелектуальному розвитку дітей на кожному віковому етапі.

 

 

10 вересня 2020 року практичним психологом Толмач Д.І. з учнями 10-11 класів  проведено заняття з елементами тренінгу "Життя прекрасне"

Робота психологічної служби

   Роботу практичного психолога складено на основі Закону України «Про освіту» 5 вересня 2017 року, «Положення про психологічну службу системи освітян України» від 31 липня 2018 року за № 885/32337 та наказу МОН України від 08.08.2017 №1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року», методичних рекомендацій Українського центру практичної психології та соціальної роботи, Конвенції ООН «Про права дитини», Загальної Декларації прав людини та інших нормативних документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.

 Головна функція психологічної служби закладу – проектування та організація середовища, яке сприяло б розвитку особистості, її здібностей, забезпечила б  умови для повного розкриття потенціалу дитини.  Тому свою роботу планую на основі вивчення запиту закладу освіти, урахування власної професійної кваліфікації і на основі вивчення пріоритетних напрямків:

- ознайомлення і вивчення педагогічного, учнівського та батьківського колективів;

- робота з дітьми «групи ризику»;

- соціально-психологічний супровід дітей підліткового віку;

- профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, захворювань на СНІД, злочинності серед неповнолітніх;

- розвиток особистої зрілості та соціальної компетентності школярів;

- співпраця з педагогами та батьками.

Організаційно-методична робота

   Протягом 2019-2020 н.р. були оформлені документи службового призначення.

- складено план роботи практичного психолога на рік та місячні плани.

- заповнюються журнали щоденного обліку роботи, індивідуальних консультацій, корекційно-розвивальної роботи.

- відвідуються семінари-практикуми для практичних психологів, соціальних педагогів, організовані  методичним кабінетом ОТГ.

   У 2019-2020 навчальному році психологічна служба закладу продовжувала працювати над проблемою:  «Профілактика проявів насилля в    учнівському середовищі» .

   В рамках профілактичної роботи  були  проведені наступні заходи:

- анкетування учнів закладу з метою виявлення проявів насильства.

- години спілкування та бесіди  з застосуванням презентацій;

- заняття  з елементами тренінгу:  «Насильству – Ні!» для учнів  5-8 класів , а також «Наслідки насилля, та як їх позбутися» для учнів  9-11 класів, тренінг на  «Згуртування колективу» для учнів 5, 10 класів.

- створення інформаційних куточків  в кожному класі для учнів із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насилля та правопорушень, а також «Скриньки довіри».

- створення адміністрацією на базі закладу освіти алгоритму реагування на випадки насильства серед дітей.

Психодіагностична робота:

- протягом вересня - листопада  проведено спостереження та психолого-діагностичний скринінг О.Єкжанової, по рівню готовності першокласників до навчання у НУШ.

- протягом   жовтня - листопада  проведено  дослідження,  щодо успішності адаптаційного процесу учнів 5 класу при переході до середньої ланки навчання у закладі за методиками: тест шкільної тривожності Філіпса,  опитувальник «Мій клас» (методика Боврозера у модифікації Гільбуха) та «Соціометрія».

- протягом листопада - грудня проводилось визначення схильності учнів до суїцидальної поведінки за методикою Горської та  дослідження типу темпераменту (за Айзенко) серед учнів 8-9 класів. А також визначення розумового розвитку молодших школярів (методика Замбацявічене) учні 2-4 класів.

- січень-лютий – профорієнтаційна робота. Дослідження професійних інтересів і нахилів учнів старших класів: методика «Диференційно-діагностичний опитувальник» Клімова, професійна спрямованність учнів за методикою Голланда, та проведено анкетування старшокласників, щодо встановлення мотивів професійного самовизначення. Анкетування батьків та дітей 9 класу – вибір профілю навчання.

- протягом березня місяця проведено дослідження психологічних особливостей учнів 4 класу за тестом тривожності Філіпса, анкета «Школа»

   Протягом року проводилась просвітницька діяльність: виступи на  педагогічних радах, нарадах при директору, психолого-педагогічних консиліумах, участь у класних батьківських зборах, семінарі практичних психологів та соціальних педагогів.

Висновки.

   Слабкі сторони:

- слабка  матеріально-технічна  база, як наслідок, неможливість повної  індивідуальної  психологічної роботи як з дітьми так і з  батьками учнів закладу.

   Сильні сторони:

- тісна співпраця психолога та соціального педагога, як наслідок, жодного випадку булінгу серед учнів закладу освіти.

                                     Робота соціальної служби

   Соціально-педагогічна діяльність закладу освіти проводиться відповідно до плану роботи соціального педагога на 2019--2020 навчальний рік, на основі якого відбувається щомісячне та щотижневе планування, ведеться щоденний облік проведеної роботи. Соціально-педагогічна діяльність закладу здійснюється за сімома основними напрямами: діагностичним, прогностичним, консультаційним, захисним, профілактичним, соціально-перетворювальним та організаційним.

   Соціально-психологічна служба діє відповідно до статей 21 («Психологічна служба системи освіти») та 22 («Соціально-педагогічний патронаж») Закону України «Про освіту»,та на основі нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України.

   Протягом 2019-2020 навчального року соціальний педагог працював над проблемою «Національне виховання як складова соціального виховання школярів».

    Було виконано наступний обсяг роботи:

- постійно поповнення банків даних неблагонадійних сімей та категорійних дітей;

- ведеться щоденний контроль за відвідуванням уроків.

   Діяльність соціального педагога закладу була спрямована на реалізацію таких завдань:

- діагностика діяльності і розвитку учнів, класного колективу, мікроколективу в класі;

- прогнозування та профілактика можливих негативних виявів та їх вплив на особистість дитини;

- виявлення і модернізація, впровадження інформаційних моделей, пов’язаних з проходженням дитини через процес адаптації до нових умов;

- консультативно-методична допомога всім учасникам освітнього процесу;

- просвітницько-інформаційна робота з підвищення психолого-педагогічної культури в закладі та сім’ї;

- соціально - педагогічний патронаж соціально незахищених категорій дітей;

- робота з сім’ями, які опинилися в складних життєвих ситуаціях; 

- превентивне виховання, спрямоване на переконання учнів у доцільності дотримання значимих норм і правил поведінки, ведення здорового способу життя;

- термінова соціально - педагогічна допомога учням в кризовій ситуації.

   Проведено просвітницькі заходи, акції з інформування, надання консультацій педагогічним працівникам, батькам, учням щодо захисту прав дітей: Місячник правової освіти, анкетування з метою визначення правової освіченості учнів, індивідуальні та групові консультації батькам «Відповідальність батьків за виховання дитини», «Права та обов’язки родини по вихованню підростаючого покоління».

   Проведено організаційні, просвітницькі, профілактичні заходи з метою запобігання жорстокому поводженню з дітьми, насиллю в сім’ї, використання непосильної дитячої праці, булінгу , виховні години із формування соціальних навичок у дітей: «Насильству не місце в школі та сім¢ї», заняття з елементами тренінгу, групові та індивідуальні консультації батькам: «Попередження внутрішньосімейних конфліктів», «Запобігання насильству над дітьми», «Форми прояву порушень поведінки, що ведуть до шкідливих звичок», тощо. Проведено профілактичну роботу з дітьми, схильними до проявів девіантної поведінки:

- заняття з елементами тренінгу "Доброта твоїх вчинків", "Жести і їх вплив на співбесідника", "Способи уникнення конфліктів та напрямки їх попередження";

- групові бесіди «Твоя поведінка в колі друзів»;

- індивідуальні бесіди «Вчимося розуміти і поважати інших»;

- діагностичне дослідження «Самооцінка»;

- відвідано сім¢ї  учнів, схильних до девіантної поведінки;

- інформометрію по визначенню взаємин в сім’ї.

    На початку навчального року соціальним педагогом була проведена паспортизація класів та закладу освіти, зібрані і упорядковані списки учнів потребуючих категорій.     

    На внутрішкільному обліку перебувають 12 учнів, схильних до правопорушень. Причиною постанови їх на облік є недисциплінованість, пропуски уроків, конфліктність, запізнення на уроки, невміння налагоджувати відносини в класному колективі. Ці учні постійно знаходяться на контролі. Складено психолого-педагогічні характеристики, ведуться облікові картки. Постійно підтримується зв'язок з батьками учнів. Ці учні систематично відвідують заклад освіти. Вони залучаються до гурткової роботи та до загальношкільних і класних заходів. З ними постійно проводяться індивідуальні бесіди на правову, морально-етичну, патріотичну тематику. У сім'ї цих дітей було здійснено рейди - перевірки житлово-побутових умов, складено акти.

   Не залишені поза увагою сім’ї, які виховують дітей – інвалідів та самі діти – інваліди. У ці сім’ї здійснений соціальний патронаж, пов’язаний з відповідним вивченням поведінки дитини, умов її перебування у сім’ї, досліджені сімейні взаємини та надано кваліфікаційну соціальну допомогу.

   До роботи з вищеназваними сім’ями та учнями залучаються медпрацівники, практичний психолог, батьківський комітет, кримінальна міліція, служба у справах неповнолітніх, працівники місцевої влади, депутати.

   У закладі систематично ведеться робота з дітьми, які стоять на обліку в освітньому закладі. Зокрема: профілактичні бесіди, відвідування сімей, розмова з вчителями з приводу поведінки на уроках (про це є запис в облікових картках та в журналі обліку профілактичної роботи).

   Проводяться регулярні рейди-перевірки стану відвідування уроків (є інформація щотижневої звітності, інформація з роботи по окремих класах). Після цього з боку адміністрації, соціального педагога проводилася робота з батьками, учнями та класними керівниками щодо запобігання пропусків занять без поважних причин, більш відповідального ставлення до навчального процесу з боку учнів та батьків, щодо запобігання дитячої бездоглядності. Батьки письмово попереджалися щодо пропусків уроків їх дитиною без поважних причин, про незадовільну поведінку, порушення внутрішнього розпорядку, про початок канікул.

    Для учнів закладу було проведено Протягом навчального року були проведенні кінолекторії у 5-11 класах з теми «Що таке булінг?» (5-7 кл.), «Запобігання шкідливим звичкам» (8-11 кл.), «Дитяча злочинність» (5-11 кл .).

   Проведені тренінги «На порозі дорослого життя» (8-9 кл.), «Моє місце у суспільстві», профорієнтаційний урок «Обираємо професію» (10-11 кл.). Залежно від віку для учнів використовували різні форми (індивідуальні і групові (тренінг), масові) та методи.

   Проводились індивідуальні профілактичні бесіди з учнями (про що є запис в журналі обліку) по фактах неприязливих стосунків між ними, незадовільної поведінки під час уроків та на перервах. У ході роботи, аналізуючи дані, отримані під час діагностики, систематично оновлюються банки даних дітей, які потребують посиленої педагогічної уваги; дітей, які потребують соціального захисту; дітей, які виховуються в сім’ях, що опинилися в складних життєвих обставинах; дітей, що перебувають на внутрішкільному обліку, дітей з багатодітних сімей, дітей-сиріт, дітей-інвалідів, дітей, батьки яких є безпосередньо учасниками антитерористичної операції.

   У ході роботи були проведені виховні години, бесіди згідно тематики, анкетування, виставки малюнків “Мої права”, загальношкільний захід “СНІД – загроза людству”.

   У закладі на достатньому рівні організована профорієнтаційна робота. Так, з метою реалізації основних напрямів профорієнтаційної роботи, заклад освіти проводить безпосередньо агітаційно-рекламну діяльність серед учнів та їх батьків, учителі знайомлять і роз’яснюють переваги та недоліки тієї чи іншої професії. Адміністрація закладу надає учням можливість відвідати «Дні відкритих дверей» навчальних закладів у містах, які їх цікавлять. У закладі створено та систематично поповнюється фільмотека «Банк професій». Учні систематично на виховних годинах, тренінгах переглядають фільми та знайомляться з різними видами професій. Також створено куточок «Барометр професій», який постійно діє, матеріали якого систематично змінюється та поповнюються працівниками районного центру зайнятості. Заклад освіти координує зв’язки своїх випускників з підприємствами регіону та службою зайнятості. Систематично діагностуються учні 9-11 класів щодо професійної спрямованості за методиками ДДО2. Дуже тісно співпрацює з учнями випускних класів районний центр зайнятості, систематично з практичними заняттями до закладу приїздять фахівці із Центра зайнятості, а також представники обласних та районних навчальних закладів. Так, у лютому 2020 року, учні 8- 11 класів  закладу з профорієнтаційною метою здійснили екскурсію до  пожежної  частини  м. Херсон, де були ознайомлені з перевагами та недоліками професії рятівника.

   Протягом 2019-2020 навчального року проводились дослідження міжособистісних відносин в учнівських колективах як за планом, так і за запитом класних керівників; досліджені індивідуальні особливості та міжособистісні стосунки учнів, що належать до «групи ризику», проведено індивідуальну та групову діагностику на запит учнів, батьків і працівників закладу (тип темпераменту Г. Айзека, «Мотивація до навчання», «Шкільна тривожність», «Малюнок сім¢ї» та ін.).

   Соціальний педагог закладу постійно підвищує свій рівень фахової майстерності. У 2019-2020 навчальному році це відбувалося таким чином:

- 19.09.2019 р. на базі Томинобалківського закладу освіти було проведено семінар для практичних психологів та соціальних педагогів «Чарівна валіза сучасних здоров’язберігаючих технологій для практичного використання в освітній діяльності»;

- 31.10.2019 р. відвідано семінари  «Забезпечення соціальної комфортності дитини. Протидія булінгу», 13.11.2019 р. - «Психолого – педагогічний супровід організації навчально- виховного процесу в умовах реформування освіти»;

- пройдено онлайн – курси «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти» ,  «Жінки та чоловіки: гендер для всіх».

   29.11.2019 р. у закладі  освіти було проведено загальношкільну лінійку «СНІД – смертельна загроза людству».

Висновки.

   Сильні сторони:

-робота соціального педагога спрямована на підвищення рівня профілактично-консультативної роботи як серед учнів, так і серед їх батьків;

 

- створено умови для реалізації творчого потенціалу дитини та реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учнів з врахуванням соціальних запитів та особистої зацікавленості учнів, батьків, педагогів.